Vi kan hjälpa er med bl.a. följande tjänster
i samarbete med SEO Bolaget
(när du klickar på den gröna rubriklänkarna så tas du alltså till SEO Bolagets hemsida)
Sökmotoroptimering
Först så analyserar vi er hemsida och tittar på sökvolymer etc. och sedan kommer vi överens med dig om vilka sökord det ger bäst effekt att optimera för.
Därefter gör vi alltid en s.k. OnPage optimering dvs. vi optimerar de s.k. META taggarna för Titel, Beskrivning och Rubriker.
När det är klart så anmäler vi er hemsida till Google enligt en speciell metod och därefter skapar vi de viktiga IN-länkarna till er hemsida.
Detta pågår kontinuerligt och löpande varje månad.
SEO för WordPress
Oavsett om du redan har en WordPress sajt eller om du får min hjälp att bygga en sajt i WordPress så kan du få min hjälp att göra en riktig sökmotoroptimering av den. Jag använder då något av de s.k. SEO plugin som underlättar arbetet, troligen Yoast SEO plugin – som av många anses vara den bästa.
Googles Lokala Företagscenter
Hjälp med registrering i Googles Lokala Företagscenter (Google Places) (f.d. Google Maps). Då har ni stora chanser att hittas på 1:a sidan i det Lokala söket och därmed även på 1:a sidan totalt – när man söker på visas av era sökord i kombinationen med ortsnamnet. Gäller dock bara vissa typer av sökord som Google funnit tillräckligt intressanta samt inte alla orter.
Mobilanpassad version av hemsidan
Redan idag surfar 40% via sina smartphones och surfplattor. För att er hemsida skall se bra ut och vara lättnavigerad mm även på de mindre skärmarna som smartphones har, men även surfplattorna – även om de har något större bildskärmar – så har det blivit allt vanligare att man skaffar sig en mobilanpassad version av sin hemsida. Sedan 21 april 2015 så rankar också Google sajter som inte är mobilanpassade, lägre – vid sökningar från mobila enheter. Genom att utveckla sin hemsida i WordPress och använda ett s.k. responsivt tema – så får man mobilanpassningen på köpet.
Det är hög tid att mobilanpassa din webbsajt NU.
Företagsblogg
Vi kan hjälpa dig att att starta upp och sökmotoroptimera en företagsblogg i WordPress, ”kungen” bland bloggverktygen
Detta kan ofta vara ett bra komplement till hemsidan – då bloggen oftast är enklare att uppdatera och passar bättre för kortare meddelanden. Google gillar också bloggar då de har en struktur mm som är väl lämpad för sökmotorerna och har ett annat ”liv” än en vanlig hemsida som är mer statisk till sin karaktär.
Rätt använd kan den också hjälpa till att driva trafik till den ordinarie hemsidan.
Företagssida på Facebook
Vi kan också hjälpa till att starta upp en Företagssida på Facebook för ert företag. Det kan vara ett utmärkt sätt att börja bygga eller stärka sitt varumärke och nu ut till nya målgrupper.
Därför kan det för många företag vara intressant med närvaro även på Facebook. Samma sak gäller här som för Googles lokala företagscenter, det är GRATIS att registrera en företagssida och i princip kan du göra det själv men med lite sökords och Google tänk så blir det ännu bättre och mer rätt vilket ökar chanserna till bättre synlighet och synergieffekter med de övriga åtgärderna.
Optimering av Youtube
Många underskattar möjligheterna till bra synlighet i Google mha en Youtubefilm. Många laddar också bara upp sin film utan att göra ”rätt”. Det finns ett antal punkter – som om man gör dem på rätt sätt – så ökar möjligheterna drastiskt till att dels hittas mycket bättre när någon söker i Youtube, men faktiskt också när det görs vanliga sökningar i Google – eftersom Google har en viss förkärlek att lägga ut Youtube filmer i sökresultatet.
Detta kan jag också hjälpa dig med.
Sponsrade länkar
Assistans och bollplank i samband med befintliga AdWords annonser eller som komplement till sökmotoroptimeringen – när förutsättningarna är sådana att det kan vara lönsamt.
Scotten Webbdesign är dock inte certifierade av Google i AdWords och vill inte ge oss ut för att vara specialister på AdWords. Vi har dock hjälpt några kunder (som anlitat s.k. AdWords experter och där man varit missnöjda med utfallet). Många företag utger sig för att vara Google certifierade i AdWords, en del utan att ens vara det, många trots att det ofta bara är EN person eller ett par personer av en större personalstyrka – som är certifierade. Ta reda på om just den resurs som erbjuds er – verkligen är det.