CSR


CSR – Corporate Social Responsibility

CSR, eller Corporate Social Responsibility, är en viktig strategisk fråga och att ta ett socialt ansvar ligger också väl i linje med SCOTTEN WebbDesigns grundläggande värderingar.

Företagsansvar innebär för oss att anstränga oss lite mer – att vara engagerade, att leverera lite mer än vad kunden förväntar sig, att ta ansvar, att sprida glädje och att se bortom det uppenbara och våga tänka i nya banor. Företagsansvar har varit, är och kommer alltid att vara en viktig värderingsfråga för oss på SCOTTEN WebbDesign och målet för SCOTTENs företagsansvar är att det ska bli en naturlig del i verksamheten.

2015

From 20 nov 2015 är vi stolt Silversponsor till Team Aron Kilimanjaro och BarnCancerFonden. Läs mer här om Vi stödjer Barncancerfonden

Vi stödjer BarnCancerFonden

2012

För 2012 har vi valt att stödja Emerichfonden, Fonden Mot Våld För Medmänsklighet.

”En kan inte hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon”.

Emerich Roth kom till Sverige i december 1950 efter att på ett mirakulöst sätt ha överlevt nazismens barbari i fem olika koncentrationsläger. Han var med att starta Föreningen Förintelsens Överlevande i syfte att sprida kunskaper – främst i skolor – om händelserna under andra världskriget och motverka att rasismen får fotfäste i vårt samhälle. Källa: www.emerichfonden.nu/

Vi ger även i år ett bidrag till Läkare Utan Gränser.

Happy Child

Happy Child

Under 2010 valde vi att stödja Happy Child efter att ha blivit inspirerade av galan Svenska Hjältar 13 dec 2010.

Ett barnhem i Khao Lak, Thailand till förmån till föräldralösa barn efter tsunamin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2011

För 2011 har vi valt ut organisationen Läkare Utan Gränser. Vi bedömer att de är mycket seriösa och utför ett beundransvärt arbete under extremt svåra förhållanden i de olika katastrofområden som tyvärr hemsöker vår vackra jord flera ggr varje år.

Läkare utan gränser

 

Och givetvis som en engångsinsats idag den 12 Januari 2011 – stöder vi Aftonbladets kampanj
”skänk en timlön till Haitis barn” vilket även uppmärksammades av Aftonbladet varpå jag blev omnämnd där – SÅ snabbt sprider det sig i det virala nätverket….

1 tim för Haitis barn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyhetsflöde

2015-11-20 Scotten IT Consulting blir stolt sponsor till Team Aron Kilimanjaro och BarnCancerFonden

2015-11-10 Scotten WebbDesign lanserar ny hemsida i WordPress

2015-04-21 Google börjar ranka mobilanpassade webbsajter högre
vid mobila sökningar

2011-01-16 Scotten WebbDesign lanserar ny hemsida (Press medd.)

2011-01-12 Scotten WebbDesign stöder Haitis barn

Idag har Aftonbladet sin kampanj ”skänk en timlön till Haitis barn”. Självklart stöder vi den och lämnar vårt bidrag.

2010-10-30 Google lyfter fram det LOKALA SÖKET

Google lyfter fram lokalt sök i det vanliga webbsöket med Place Search. Man väver in lokala sökresultat i de vanliga träfflistorna så att de företag som befinner sig närmast ens egen geografiska position listas först.

2010-09-30 Undersökning om klick i Google

Flera olika undersökningar visar att det är en dramatisk skillnad i antal klick beroende på vilken position i den organiska träfflistan man ligger på och jämfört med klicken på AdWords annonserna.

2010-12-30 Scotten WebbDesign och SEO Bolaget stödjer Happy Child

Under 2010 valde vi att stödja Happy Child, ett barnhem i Khao Lak, Thailand till förmån till föräldralösa barn efter tsunamin.